24. sep. 2014

Tipi'en

Vi var helt i vildrede omkring hvad vi skulle give en pige på 3 år i fødselsdagsgave. Hun ønskede sig kun alt det hun havde i forvejen:-) Så kom teltet/tipi'en på tale, hvilken den har været mange gang. Min intention har hele tiden været at lave den selv, men har ikke helt kunne overskue det. Og så går det som så ofte, at der ikke bliver gjort noget ved det. Så vi beslutte at tage den nemme løsning, og bestille en. Men der var 7 ugers levering...-heldigvis. For så fandt jeg ud af, at det faktisk ikke var så omstændigt som jeg havde troet. Ved at kigge på lidt forskellige blogs, fandt jeg ud af hvordan min skulle se ud.
Stor og rummelig. Fåreskinnet er fra Ikea til 199kr.

Diskret kontrast stof i åbningen.

Pom pom'erne er lavet på old fashion way med at vikle om pap skabeloner. Fin detalje!
Puder lavet i samme stof som i åbningen og indbyder til hygge:-)

Jeg valgte at lave den 6 kantet, så der er masser af plads til begge piger, og faktisk også til en voksen. Den er syet i lærred som er virkelig nemt at have med at gøre, og billigt. Kontrasten på stoffet på indersiden af åbningen er diskret, men giver prikken over i'et. Som nogle nok vil se, er der inspiration fra NunuNu tipi'erne med pom pom'erne og stoffet i åbningen. Men jeg er virkelig glad for, at jeg har lavet min stor og ikke 4 kantet som deres. Det giver så meget mere plads. Selvom den måske virker voldsom, så er den det slet ikke. Og det smarte er, at den bare kan klappes sammen og stilles væk.
Det bliver den nu ikke, for den er virkelig et hit og er allerede blevet brugt flittigt. Børnene kan trække sig lidt væk ved at kravle ind, og lige få den ro de kan have brug for. Man kan se fjernsyn derfra og den er sågar blevet brugt til at sove i:-)

Lilleskatten ser sin elskede Frost film fra tipi'en:-)


23 kommentarer:

  1. Hold nu op, hvor er den bare fin! Har du mon nogle gode råd hvis man vil kaste sig ud i sådan et projekt? Evt links til en god diy? Mvh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Hvis du sender mig en email, så kan jeg sende dig lidt fif og link til en diy jeg har taget udgangspunkt i. pthulin@yahoo.com

      Slet
    2. Den er rigtig fin.
      Er det muligt at få en mail også, med fif og link? :-)

      Slet
  2. Hvor er den bare flot, du utrolig dygtig, har kigget længe efter en til min datter men har ikke rigtig kunne finde en jeg sådan kunne lide, men din den er utrolig flot, var den svær og lave og har du et link?

    SvarSlet
  3. Tak skal du have.
    Jeg var en mail med tips, og link til lignende med sy guide, som jeg har sendt til flere. Send en mail til pthulin@yahoo.com så skal jeg sende dig den:-)

    SvarSlet
  4. Hejsa :) du må meget gerne sende sårn en mail til Vendelsko@hotmail.dk :)

    SvarSlet
  5. Hejsa

    Hvis det er muligt, vil jeg også meget gerne modtage tips og link :) Min mail er: tittemus@gmail.com :)

    SvarSlet
  6. Hej, hvor er den bare fin. Sådan en må jeg også lave til min datter. Vil du sende fif og link til DIY når du får tid til maria@klibo.dk?

    Mvh. Maria

    SvarSlet
  7. Hvor er den flot!!! Binder man bare "pindene sammen foroven?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Der er boret små huller i pindene, og så er garnet ført igennem nogle gang og bundet. Så har jeg viklet mere garn rundt om efterfølgende.

      Slet
  8. Den er så super fin. Hvor høj har du lavet den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe
      Pindene er 180cm, og sider er 140 cm i højden.

      Slet
  9. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  10. Hej Pernille. Den er så flot!! Vil du sende en mail til mig med tips og trick ? Eller er det for længe siden til at du stadig har det

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tro jeg vil, men du skal sende mig din email:-)

      Slet
  11. Hej Pernille.. Jeg vil også meget gerne have en mail tilsendt med tips og tricks.. 😄 Et perfekt projekt til symaskinen.. 😄 Tknielsen@deloitte.dk.. Og tak for hjælpen.. Mvh Tanja

    SvarSlet
  12. Hej Pernille. Ja, næste uge går jeg igang med at lave julegave til niecerne. Jeg vil meget gerne modtage en mail med tips og tricks inden jeg begynder at sy tipien. Den er SÅ fin.
    M.marievestergaard@hotmail.com

    SvarSlet
  13. Hejsa. Denne ville være fantastisk til vores piger. Kan du Sende en mail med tips og tricks ville jeg blive glad. Froelunde@live.dk mvh Kamilla

    SvarSlet
  14. Hej Pernille. Hvor er den fin og fedt den er sekskantet i stedet for firekantet! Lige sådan én jeg drømmer om at lave til min søn. Hvis du ikke er blevet træt af at sende mails endnu, vil jeg også utrolig gerne bruge sine tips og tricks. Mvh. Marie rulle_marie@hotmail.com

    SvarSlet
  15. Såå fin også mail til mig tak har skrevet til din mail men skriver også lige min her😉 annak.valentin@gmail.com

    SvarSlet
  16. Virkelig flot
    Jeg modtager også gerne tips pr mail.
    Kreutzkampf@gmail.com

    SvarSlet
  17. Du må meget gerne sende linket til mig også på ewa@starup.dk ☺

    SvarSlet
  18. Det er selvfølgelig et rigtig gammelt opslag, men super flot tipi. Hvis du stadig deler fif ud, så må du gerne sende diy link til kristinakarstad@gmail.com

    SvarSlet