21. apr. 2016

Sidste barsels dag...-hvad nu?

Idag er det min sidste barsels dag.... Eller min barselsorlov slutter ihvertfald imorgen. Basse B starter først den 2/5, men det kan det nu også snart blive.
Jeg ville ønske at jeg kunne nyde tiden. Det var virkelig min plan med denne tredje barsel. Men jeg havde også planer om, at der skulle være fuld styr på mit liv inden vi skulle have barn nr. 3. Så man kan sige, at den plan skred jo egentlig for længe siden.

Min første barsel tilbragte jeg i Østrig hvor min mand fik arbejde kort efter jeg havde født. Jeg var meget (som i rigtig meget) alene med vores datter, og det var en hård omgang til tider. Jeg var 26 år og havde det svært med at gå hjemme i mine "bedste år". Mit arbejde måtte jeg sige op for at flytte med.
Da vi kom hjem, var jeg gravid med vores anden datter, og kunne ikke nå at starte på job før endnu en barsel. Det var dejligt at være hjemme igen blandt venner og familie. Men jeg brugte rigtig meget krudt på at bekymre mig om hvad jeg skulle efterfølgende. Jeg kan godt lide at have styr på tingene, og helst i rigtig god tid, så jeg kunne ikke nyde tiden. Det ærgrede mig virkelig, og gjorde mig mindste lige så ked af det, som det ikke at vide hvad jeg skulle efterfølgende.
Løsningen blev, at jeg startede mit eget firma "by P" hvor jeg lavede og solgte børnetøj. Det var fra starten meningen at det kun skulle være for en periode, og for at få vores dagligdag til at fungere med min mands ufleksible og meget skiftende arbejdstider. Da vi begyndte at snakke om barn nr. 3, var det vigtigt for mig at jeg ville have styr på arbejdslivet. Men desværre kan man jo ikke kontrollere alt, og selv om jeg tog kontakt til forskellige arbejdspladser, så hænger jobbene virkelig ikke på træerne her i Aalborg inden for min branche. Jeg blev enig med mig selv om, at alt nok skulle gå, og jeg blev gravid. Inden min barsel startede, lukkede jeg så firmaet ned, så jeg ville være klar til at starte på en frisk efterfølgende. Samtidig vidste vi at min mands aktive fodbold karriere ville være ved at nå en ende, og så var planen også at vi begge skulle starte på en frisk.

Nu er vi så kommet til det tidspunkt hvor så jeg skulle starte! Problemet er bare, at jeg stadig ikke har fundet en løsning, og det kan mit strukturerede hoved ikke finde ud af. Jeg har nydt at være hjemme ved min basse, på trods af rigtig korte lure i barnevognen osv :-), og været bedre til at holde barsel denne gang end de to forrige. Men hold nu k... hvor ville jeg give højre arm for at være gået på barsel fra mit faste job, og så bare skulle starte op igen. Det var fedt at være selvstændig, og jeg/vi NØD min frihed. Men nu står jeg bare i samme situation som efter sidste barsel. Det er over syv år siden jeg havde et "rigtigt" job, det er alligevel længe! Følelsen af at være utilstrækkelig er forfærdelig. Jeg ved godt at det mest bare er noget jeg selv føler, men det er også nok. Det fylder mine tanker konstant, og jeg er ved at være godt og grundig modløs. Synes jeg har gjort en rigtig stort indsats, og virkelig ikke været bange for at tage kontakt til spændende personer/arbejdspladser for at sælge mig selv.

Imorgen er jeg så rigtig arbejdsløs....-eller lad os kalde det ledig, det lyder meget bedre synes jeg.
Så kender I nogen som har brug for en kreativ sjæl som kan lidt af hvert, så er jeg lige her;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar