20. aug. 2016

Tid til alle

Når man er en familie på fem, med en far som ikke har faste arbejdstider, kan det virkelig være svært at finde tid til alle. Jeg kæmper virkelig for alle mine tre børn skal have tid hver for sig og efter deres egne præmisser. Men det er meget nemmere sagt end gjort.
Især efter at vores ældste datter startede i skole sidste år, har det været en udfordring. Skolelivet kommer bare med nogle forpligtelser, både i forhold til mødetider, men også andre aktiviteter. Vores familie fungerer bare bedste med børnehavelivet, hvor man kan tage sig en fridag når man har lyst, og fordi det er der vores far har "weekend".
Selvom jeg synes jeg har kæmpet for at gøre plads til alle, kommer hverdagen bare nemt til at køre efter vores ældste og yngste. Og ja, her kommer det forsømte mellemste barn ind! Jeg er sikker på at hun ikke føler sig forsømt, men når jeg tænker på hvad hun bla. bliver slæbt med til fordi det skal storesøster, får jeg dårlig samvittighed. Men samtidig er det også vores skolebarn jeg tænker på, fordi hun aldrig kan tage en fridag. Ja lillebror er her også, men han er så lille han bare er glad hvis han kan rende rundt. Det er ikke nemt, og jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste som kender hovedpinen.


Før skolen startede for halvanden uge siden, tog jeg er mor/datter dag med vores skolebarn. En tur i svømmehallen med fokus KUN på hende, shoppe tur i Søstrene Grene (heldigvis skal der ikke mere til) og så på café. Da hun gik i seng den aften var kun ked af det. "Jeg vil bare ikke have denne dag til at slutte!" End dag godt givet ud!


Vores mellemste datter fylder fem år om en måned, så der er ikke noget som går hendes næse forbi. Hun har ærlig talt synes det var dybt uretfærdigt at søster skulle i biograf klub fem gange uden at hun var afsted. Jeg er helt enig! Så igår fik hun sin mor/datter dag. Vi så "Kæledyrenes hemmelige liv", shoppede fødselsdags gejl i Søstrene Grene (ja, det er vores yndlings) og så selvfølgelig café hygge. Hun var glad lige fra morgenstunden, og jeg blev mindet om at hun starter i skole om kun ét år. Det år skal nydes!


Lillebror nyder bare at det ikke regner disse dage, men med udeliv komme skrammer. Og når man er en dreng som vil frem i verden, så går det også galt. Ja, vi har fået en dreng i huset!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar