18. dec. 2017

Kirsebær konfekt

Bare rolig, jeg er ikke igang med at udvikle dette til en mad blog også.... :-) Men når noget er nemt og godt, så må det deles.

Jeg lavede dette kirsebær konfekt for første gang sidste år. Jeg er ikke særlig meget til juleslik og chokolade generelt, men dette mix af marcipan, frugt og mørk chokolade er lige mig. Og næsten det bedste af det hele er, at det er virkelig simpelt og hurtigt at lave.

Jeg kan simpelthen ikke huske hvilket blad jeg har opskriften fra, så her får I den. Jeg laver altid dobbelt portion, da de ryger hurtigt:-)

Antal: ca. 15 stk.

2. spsk. syltede kirsebær (dessert kirsebær)
200 g marcipan

Overtræk:
125 g mørk chokolade

Fremgangsmåde:
Hak kirsebærene og ælt dem godt sammen med marcipanen. Rul massen til 15 lige store kugler og lad dem stå lidt, evt på køl.

Smelt halvdelen af chokoladen i vandbad, og rør efterfølgende resten af chokoladen i så det smelter sammen. Dyp marcipan kuglerne i den smeltede chokoladen.

That's it!




Hvis man er til det, kan man også ruller kuglerne i sukker eller frysetørrede hindbær.

50 g perlesukker
lidt rød farvepasta eller konditorfarve
30 g frysetørrede hindbær

Fremgangsmåde:
Bland perlesukker og farvepasta, og lad det tørre.
Dup marcipan kuglerne i den smeltede chokolade, rul halvdelen i pink sukker og den anden halvdel i frysetørrede hindbær.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar