1. jul. 2016

Coatigan

Jeg lavede i efteråret en tynd jakke til min ældste datter. I hendes verden er det en kimono, så selvfølgelig er det det:-) Se den her.

Hun ville gerne have en mere, og denne gang faldt vi over en jacquard med struktur i navy fra Stof og Stil.
Jeg valgte at ændre på skæringen midt for og tilføje lommer. Dét, og den helt anderledes slags stof, gør denne udgave helt anderledes, og man ville ikke tro at den er lavet efter samme mønster. Den er så blød og lækker.


Den første udgave var meget let, hvor denne får et rigtig coatigan udtryk. Den er blevet så god, hvis jeg selv skal sige det😉, og min datter er lykkelig!
De tilføjede paspolerede lommer gør bare lige det sidste. Og nej, de er ikke svære at lave, så giv Jer bare i kast med det! Godt råd: Lav en syprøve, så I ved hvordan stoffet er at arbejde med, så I ikke risikerer at ødelægge hele arbejdet! Det tager ekstra tid, men det betaler sig!


Mønstret jeg har brugt er også fra Stof og Stil. Jeg kan ikke se det på deres side, og umiddelbart er ved at udgå, men det var en oversize bluse som hed 63039. I min lokale Stof og Stil er mønstret pt nedsat til kun 10kr. Jeg har ændret det, da det egentlig er en trøje. Men det kræver bare at man ikke ligger forstykke til fold, og tilføjer den ønskede længde. Så har jeg lavet en belægning til nakken for pænere afslutning, men det er ikke nødvendigt. Husk, et mønster er bare basis, så det er bare med at være kreativ.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar