29. jun. 2018

Tanker her på sidste skoledag

Pigerne blev idag sendt afsted til sidste skoledag, som så mange andre børn. De var spændte, men også vemodige. For mit vedkommende er det bare vemod!
En ting er at Alma er færdig med 2. klasse, men at Dicte allerede er færdig med sit første skoleår, det kan jeg næsten ikke bære. Hun er jo min lille pige! Det var også først sent igår aftes at det faktisk gik helt op for hende selv, at idag skal hun tage afsked med sin lærer, og hvor blev hun ked af det. Hendes trygge base her i det første år af det nye skoleliv. Så i de alt for sene aften timer, måtte hun skrive et kort til hendes Kirsten, og det beroligede hende.
Imorges afleverede hun hendes kort og gave, to hjemmelavede armbånd, og fik en kæmpe krammer. I samme forbindelse fortalte hendes lærer mig, at igår da de skulle skrive frit i deres stave mapper, havde Dicte skrevet "Jeg elsker Kirsten"💗





Nu venter 6,5 uges sommerferie, og så starter det virkelige skoleliv. Det er jeg så spændt på hvordan hun kommer til at tackle. Ikke nok med at vores piger ikke ligner hinanden på det ydre, så gør de det bestemt heller ikke på det indre. Alma er så ordentlig, indrager os i alt og gør alt med et smil (altså i skolen, ikke herhjemme😉). Dicte er distræt, fortæller ingenting og reklamerer ikke med noget før hun 100% kan.



Lille pige til børnehave afslutning. Der sker meget på et år!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar