12. sep. 2018

Ønskeseddel til den snart 7 årige

I næste uge fylder min mellemste 7 år. Gæster skal inviteres og ønskesedler skal laves. Med hende er det altid så svært at lave den ønskeseddel. Luksus problem - I know! "Problemet" er, at barnet jo ikke mangler noget. Hendes skab bugner af tøj da hun jo har en ældre søster, hun har lige fået nyt værelse, hun leger ikke med legetøj..... Hvad giver man så barnet?

Hun kan finde en masse legetøj som hun gerne vil ønske sig, men vi (måske mest mig) er de onde forældre, der har forbudt pigerne at skrive legetøj på deres ønskesedler. Det lyder måske underligt og hårdt, men jeg er færdig med at se dem åbne gaver som gæsterne har brugt, ofte mange, penge på og så synes de at det er spændende i 5 min. Jeg ved ikke hvordan vi har formået det, men det er lykkedes os at opdrage tre børn som ikke leger med legetøj.
Det er efterhånden nogle år siden at reglen trådte i kraft for vores ældste. Hun ønskede sig f.eks. alt muligt lego, og jeg tænkte "Lego er godt, det går ikke af mode og flere kan lege med det!". Men når barnet kun synes at det er sjovt at samle det, og derefter så ikke kigger på det igen, så går det bare ikke. Jeg synes det er respektløst overfor gave giverne.
Jeg elsker at give legetøj til de børn hvor jeg ved at det bliver værdsat og leget med. Det er ikke noget bedre end at se den glæde og leg de kan få ud af det. Det modsatte er derimod noget af det der kan gøre mig allermest indebrændt!

Tilbage til den mellemste fødselar. Det bedste hun ved er, at samle alle mulige småting sammen og så pakke det ned i diverse tasker. Hun leger ikke videre med det, og hvordan det opstår ved jeg ikke, men hun har altid gjort det. Det ender altid med, at hun efter noget tid ikke kan finde sine ting fordi de tasker aldrig bliver pakket ud igen:-)
Vi har de sidste par år givet hende ude legetøj såsom trapez gynge, ringe til gyngestativet og sidste år en slackline. Ja det er måske lidt mere fælles gaver, men sådan tænker hun ikke, heldigvis. Og det er legetøj der bliver brugt! Nu er vi ved at løbe lidt tør for den type gaver, så hvad gør vi nu.....?:-)
For os handler det ikke om at der er er budget vi skal overholde, men om at hun bliver glad. Der er i forvejen nok at investere i på denne årstid med overtøj, støvler og flere støvler.


Dette er ønskesedlen.
-Løbehjul og rullesko er noget der virkelig bliver brugt, og hun trænger til nyt. Aktivt legetøj er altid godt.
-På vores sommerferie var hun mere under end over vandet, så en dykkermaske er nødvendig.
-Pulsuret/skridttælleren er der rigtig mange som efterhånden har, og hun vil også gerne prøve. Om det bliver et hit, må vi se.
-Hun elsker tøj, men mangler ofte ikke noget. Hun har fået en fiks idé om en læderjakke, men hun har vist rigeligt af andre seje jakker:-) Knæstrømperne i de flotte efterårsfarver er lige hende. Et flot træningssæt kunne hun også godt bruge, og dette er indkøbt. Flot sammen og hver for sig.
-Hun ved ikke noget bedre end Jellycat kaniner og har dem ikke 4 størrelser. Men denne store på 67 cm er virkelig drømmen. Men knap 900kr. for en bamse er i vores øjne liiige i overkanten.
-Det eneste som jeg egentlig er legetøj er Bubbleezz og Twisty Petz. Dem ønsker hun sig brændende. Men det er heller ikke det værste, for de koster ikke ret meget. Så er hun heldig, kunne der snige sig sådan en lille ting ind mellem gaverne:-)
-Et andet ønske er oplevelser. Faktisk ønskede hun sig billetter til Flying Super kids til hele familien. Det er sødt! Men det var før hendes fødselsdag og billetterne var indkøbt. Men oplevelser generelt er gode gaver!

På trods af hendes snart 7 år, kender jeg ikke nogle der er så afhængig af bløde ting og andre putte/hygge sager. Sådan har hun altid været! Hun har en dukke som bor i hendes seng, og et af hendes ønsker var en ny dyne til den. Så det har jeg lavet samt en putteklud. Om det er dukken eller hende der kommer til at bruge den må tiden vise:-)

Måske I kan bruge det til inspiration til en anden heldig pige:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar