2. jul. 2015

Liberty kimono

Jeg købte stoffet til denne kimono i London, i yndlings butikken Shaukat, da jeg var på kursus i august. Har I ikke besøgt Shaukat, skulle I virkelig gøre Jer selv den tjeneste, og komme en lille tur i himlen:-) Når man først kommer ind, ligner det bare en meget lille butik med et lille kedeligt udvalg. Men en tur ned ad trappen, og I ved hvad jeg taler op. Der er så meget Liberty stof at I ikke drømmer om det. Hele underetagen er ren Liberty, nærmest fra gulv til loft. Jeg vil råde Jer til, at have styr på hvilke projekter I skal handle til, ellers er det svært at styre sig:-)


Jeg havde længe ønsket mig en kimono, så det var dagens handle projekt. Jeg synes Liberty stof er dyrt, så jeg impuls køber ikke. Men engang imellem er det alle pengene værd, og til dette projekt, ville Liberty bare gøre det ekstra lækkert. Der gik godt nok noget tid før jeg fik den syet, og da den endelig var færdig, var jeg meget gravid, og lignede et telt i den:-) Men den har været smuk at kigge på!
Mønstret er fra Stof2000 Homemade "Amaya". Den er i to længder, og jeg har så valgt at lave en mellemting af de to. Den er lige til at gå til, og kræver ikke størrere erfaring med syning. Nu har jeg brugt samme stof til det hele, men man kan lave fine effekter ved at mixe og evt. lave kanterne som kontraster.


Jeg har aldrig set dette print før, og tænker det ikke som typisk Liberty. Men jeg er helt forelsket i det, og synes simpelthen det er noget af det smukkeste. Og så er det jo blåt:-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar