17. jul. 2016

Brighton

Selvom jeg, som sagt, har været i London et hav af gange, så har jeg aldrig været ude af London. Stor fejl, I know, men muligheden har bare ikke rigtig budt sig!
Men denne gang skulle det være anderlede, så min søster og hendes to piger og mig og mine drog afsted til Brighton. Det kan gøres på halvanden time fra London Victoria, så man kan også nå det på kortere turen herover.

Det er en rigtig hyggelig kyst by, med en kæmpe sten strand. Men når man kommer med toget og skal gå turen mod stranden, kommer man igennem de hyggeligste små gader med masser af cafeer og restauranter. Der er rigtig mange sjove og specielle butikker, genbrug og sågar en hel butik kun med brugte industrielle lamper. Men der er også alle de kendte highstreet butikker.


Når man når stranden, er det dette syn som byder dig velkommen, den kendte Brighton Pier...-og alle de enorme måger!


Ved det meget specielle slot, Royal Pavilion, ligger en hyggelig have. Slottet er bygget i en indisk-gotisk stil og noget helt særligt.

En skøn tur, og et anderledes glimt af England. Mit næste mål er at komme ud og opleve "the countryside".



Ingen kommentarer:

Send en kommentar