25. aug. 2016

At gøre noget for sig selv

Hvor mange mødre kender ikke til dagligdagen hvor man fiser rundt fra den ene aktivitet/legeaftale/sport til den anden, ofte flere gange om ugen? Det gør jeg, og at dømme ud fra mine veninder, kender vi det alle. Når man så har børn i forskellige aldre, men alligevel for små til at blive hjemme alene, så er det oftest med alle på slæb! Dagene tager virkelig hinanden med et ofte for pakket program, men alligevel vil vi jo gerne at de går til noget.
Men hvor er det lige at vi selv kommer ind i billedet? For mit vedkommende kommer jeg ind på 5. pladsen = sidste pladsen. Måske er det bare sådan at være mor, for det er ikke kun min familie som gør det til det, men lige så meget mig selv. Børnene kommer altid først og jeg er alt for dårlig til bare at sige "sådan er det bare, nu går jeg!".
Der hvor jeg træner, er der ikke faste hold, så man melder sig bare på som det passer. Det er alt for nemt ikke at få det til at passe!! Jeg har tiden til det pt, men alligevel bliver det bare ikke rigtig til noget.
Men i tirsdags startede jeg til dans, og det er fast! Jeg er tidligere danser og dansede i godt 20 år. Faktisk indtil jeg var 6 mdr. henne med vores ældste datter. Siden da har jeg ikke kunne finde er hold som passede, for orker ærlig talt ikke at stå med dem på 16 år. Men én gang danser altid danser, og det har været et stort savn. Men heldigvis har vi en skøn danseskole med ejere som dansede da jeg gjorde, og de har nu startet et hold decideret til de +30 årige med danseerfaring.  Dét var godt og jeg havde ikke glemt hvordan man gør;-)


Så selvom mine døtre kiggede på mig som om jeg var åndsvag da jeg sagde at jeg skulle til dans, så gør jeg det alligevel, og jeg vil gå med god samvittighed og overlade skuden til min mand!
Og faktum er, at en glad mor er en bedre mor. Så smid tøjlerne, overlad ansvaret og gør noget for dig selv med god samvittighed.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar