12. aug. 2014

Og sådan blev det til.....

Jeg har i lang tid overvejet, om det at have en blog var noget for mig. Men siden tanken er blevet ved med at følge mig, blev beslutningen, at jeg måtte give det et forsøg.
Der er tre ting som hovedsageligt optager mig: min familie, diverse kreativiteter og mode. Så det er lidt en blandet landhandel, men for mig passer det så fint sammen:-)

Jeg er uddannet konstruktør og skrædder, og har arbejdet som konstruktør og designasistent før jeg fik børn. Pga. ophold i udlandet, børn og mand, har jeg ikke været på det "virkelig" arbejdsmarked siden min første barsel startede i 2009. Jeg har tilgengæld brugt min uddannelse og interesse, og har startet mit eget lille børnetøjs firma "by P" (se min side her). Mit arbejde holder det værste krea-kuller væk, men jeg bliver konstant inspireret. Det gælder både tøj til store og små, mode generelt, bolig og andre kreative projekter. Min mand er mildest talt ikke kreativ, og forstår mig virkelig ikke når jeg sidder og kører om mig selv i sofaen, i et forsøg på at slappe af:-) Jeg vil gerne en hel masse, uden til tider helt at vide hvad jeg egentlig gerne vil. Mit liv har været sat på standby i ret lang tid, for at gøre plads til min mands karriere. Nu er det tid til mig.....

Min interesse for mode er en naturlig del af min uddannelse. Ulempen ved at arbejde hjemme er for mig, at jeg ikke har mulighed for at gå i det tøj jeg gerne vil. Eller det kan jeg jo egentlig godt, men måske en smule overkill på hjemmekontoret:-) Men når lejlighederne byder sig, så udnytter jeg dem! Livet er for kort til ikke at tage pænt tøj på:-) Hvis jeg selv skal sige det, og det skal jeg jo nok, så er jeg ret fornuftig når det kommer til shopping. I og med jeg selv kan sy, er der rigtig mange ting jeg ikke vil give penge for, da jeg ved hvor nemt det er at lave. Jeg vender og drejer tøj, for at lure hvordan det er lavet. At jeg så sjældent for det lavet, er så en anden sag:-) Jeg giver tilgengæld gerne penge for kvalitet og gode klassiske køb(indenfor al rimlighed)! Styles som er udpræget sæson items, ender sjældent i mit skab.

Jeg er tidligere danser, og efter jeg stoppede, har jeg haft svært ved at finde en erstatning. Men i yoga har jeg fundet en sport hvor jeg kan bruge mine evner fra dans, og samtidig bliver udfordret(meget endda!). Jeg er ikke verdensmester i at tage tid til mig selv, men min yoga skal der være plads til!

I og med vi er en familie på fire, med to piger på 3 og 5 år, fylder familie livet rigtig meget. Så om jeg vil det eller ej, kommer bloggen nok også til at handle om det:-) 

Velkommen til, og jeg håber I vil læse med:-)
Billedet er 2 år gammelt, men yndlings <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar